Saturday, December 29, 2012

TRIBULUS TERRESTERIS

Merupakan sejenis tumbuhan yang tumbuh di China, India, Eropah Timur, Afrika dan sebagainya. Sejak 5000 tahun dahulu, nenek moyang kita telah mengetahui fungsinya yang membantu masalah mati pucuk.

Pada tahun ke-80an, atas penajaan kerajaan Bulgaria, Institut Penyelidikan Kimia Sofia telah memajukan sejenis formula yang dapat meningkatkan kecergasan & tahap seksual dengan menggunakan tribulus terresteris. Penyelidikan ini telah memberi kejayaan kepada pasukan Bulgaria dalam pertandingan angkat berat di Sukan Olimpik.

Sejak kebelakangan ini, produk ekstrak tribulus terresteris telah manjadi sangat popular di pasaran Eropah & USA. Ia juga mendapat sambutan yang hangat dari para atlet.
TRIBULUS TERRESTERIS pula adalah sejenis tumbuhan berbunga dan berbuah dalam keluarga zygophyllacaece yang hidup di negara beriklim seperti Eropah Selatan, Africa dan Australia Utara. Herba ini telah diamalkan sejak zaman lampau dalam tamadun Inca serta di China, Rom dan India sebagai tonik muda untuk fizikal manusia.

Di Eropah Timur, Tribulus telah di gunakan bagi tujuan menguatkan otot-otot dan potensi seksual. Pada tahun 1980an kerajaan Bulgaria telah menaja satu kajian di Insitute Penyelidikan perubatan dan Kimia di Serbia dalam mencari formula bagi meningkatkan tahap fizikal dan seksual, hasilnya terbukti dengan kejayaan pasukan angkat berat Bulgaria pada temasya Olimpik 90an.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...